2018/02/25

Oyun Tanıtım / Yorum: sweet pool

Başlamadan Önce...
Herkese merhaba! Ara tatili boyunca burayı gönderi yağmuruna tutacağım diye kendi kendimi gazlayıp durmuştum (Kendimi daha bir çok şey için gazlamıştım mesela ders çalışmak gibi, daha iyi bir insan olmaya çabalamak gibi.) ama topu topu iki (?) oyun yazısı yazıp buralardan defolup gitmişim.

Neyse, üzerinde yorum yapacağım oyun bir BL oyun ve yazıyı okumaya başlamadan önce bunu göz önünde bulundurmanızı rica edeceğim. BL oyunlardan haberimiz yoksa kısa ve can sıkmayan bir BL oyun tabiri için şuraya bakalım: Urban Dictionary: BL


Tanıtım
sweet pool, Nitro+Chiral tarafından Aralık 2008 yılında çıkarılmış bir BL visual novel bilgisayar oyunu. Oyun şimdilik sadece PC'de oynanabilmesine karşın Mayıs'ta remastered versiyonuyla PS Vita için yeniden yayınlanacak. Bunun yanında dil olarak yalnızca Japonca ve yamalı olarak İngilizce mevcut. Fakat JAST BLUE, Amerikan bir visual novel şirketi, ilerleyen aylarda sweet pool'u İngilizce dil desteğiyle çıkaracağının haberini yayınladı.
Not: Oyun kan ve +18 öğeler içermektedir.
 
Hikaye
Sakiyama Youji, sağlık problemlerinden dolayı bir senedir aksattığı okuluna geri dönmek ve sınıf tekarı yapmak zorundadır. Yeni bir sınıfa alışamayacağından dolayı gerginlik duyan Youji daha okulun ilk günlerinde sebebini anlayamadığı bir takım problemlerden dolayı hem bedenen hem de ruhen güçsüz düşmeye başlar. Yaşadıklarını kimseye anlatamamasının yanı sıra deneyimlediği garip olaylar giderek daha da artmakta ve daha kötü bir hal almaktadır. Youji yaşadığı zorluklardan bir çıkar yolu bulmaya çalışırken kendisi gibi insanlarla bir araya gelecektir. Yaşadığı bilinmez şey çözümü olan bir şey midir? Yoksa kendisini daha da derine çekecek büyük bir kabus mu?

Karakterler



Sakiyama Youji
Tahminen 17 yaşında bir lise öğrencisi. Pek konuşkan olmayan, konuşsa da hislerini tam anlamıyla dile getiremeyen içine kapanık bir genç adam. Küçükken geçirdiği bir kazadan sonra ailesinden geriye yalnızca ablası kalmıştır. Tek istediği okulunu bitirip bir işe girmek ve ablasına daha fazla yük olmamaktır ancak başındaki "hastalık" onu bir türlü rahat bırakmamaktadır.










Mita Makoto
Makoto, kesin bir karşılık alamasa dahi kendisinin Youji'nin yakın arkadaşı olduğunu iddia etmektedir. Neşeli, dikkatsiz ve enerjik bir kişiliği olmasının yanı sıra oburluğuyla ön plana çıkmaktadır. Oyun boyunca Youji'ye destek olmak için elinden geleni yapar. Söz konusu Youji olduğu zaman aşırı korumacı ve hatta biraz kıskançtır.











Okinaga Zenya
Okulun sorun çıkaran tipi olarak anılan bir genç adam. Okula karşı zerre ilgisi olmayan, forma kurallarına uymayan, derslere girmeyen bir öğrenci. Bozuk bir kişiliğinin olduğu çocuksu konuşmalarından, aniden saldırganlaşmasından ve rahatsızlık veren hareketlerinden kolaylıkla anlaşılabilir. Mafyanın oğlu olduğuyla ilgili okulda dedikoduları dolaşmaktadır. Youji okula başladığı günden sonra okula gelmeye başlar ve her fırsatta Youji'yi köşeye sıkıştırıp onunla ilgili bir takım bilgiler bildiğini öne sürer.








Shironuma Tetsuo
Okulda başarısı ve hayranlık uyandırıcı görünüşüyle ismi çıkmış bir öğrenci. İfadesiz duruşu ve fazla konuşmayışıyla tedirginlik yaratsa da okuldaki öğrenciler tarafından imrenilen biri. Youji'ye sebepsiz yere yaklaştığını düşünse de sonraları aralarında bir bağ olduğunun farkına varacaktır. Hikaye içinde verilen ipuçlarına dayanarak iyi bir çocukluk geçirmediği söylenebilir.










Kouhei Kitani
Eski mafya. Okinaga ailesinde bir nevi uşak ve Zenya'nın bakıcısı rolünü oynamaktadır. Ne kadar garip olsalar da küçüklüğünde kendisini kurtarıp ona bir "hayat" verdikleri için aileye büyük bir saygı ve bağlılığı vardır. Zenya'nın içinde bulunduğu ruh halini anlamada ve yaşanan garip olayların arkasındaki asıl gerçekleri ortaya çıkarmada büyük rol oynamaktadır.









Oynanış Şekli
Oyun bildiğiniz üzere bir visual novel. Bu, oyunun bazı noktalarında yaptığınız seçimlere göre bir sona çıkacağınız anlamına geliyor. Fakat sweet pool'da bazı durumlar karşısında seçebileceğiniz yalnızca iki seçenek var. Ve oyuncuya bu iki seçeneğin tam olarak ne manaya geldiği söylenmiyor.

Kırmızı ya da mavi. İkisinden birine güvenerek yola devam etmek zorundasınız.
Kırmızı seçenekler içgüdüyü mavi seçenekler ise mantığı temsil ediyor ve oyuncuyu resmen karanlık bir odada ışıksız bırakıyor. Biraz sinir bozucu olsa da yaşadığınız bilinmezlik hissi oyunu iyi kılan yanlardan biri. (Yani sanırım. Bilmiyorum. Yine de siz bir walkthrough'a bağlı olarak ilerleyin.)

Görseller
Oyunun görselleri kimi yerde mükemmel denecek kadar güzelken kimi yerde "keşke yapmasalarmış" deyip içinizde ağlama hissi uyandıracak tarzda. Oyunun bazı yerlerinde yahut seçime dayalı gelen CG'ler çizim tarzı olsun renklendirmesi olsun oyuna özgünlük katıyor. Arka plan resimleri de üzerinde fazlasıyla uğraşılmış ve oyunun atmosferiyle uyum sağlıyor. Fakat oyunun geri kalanında karakterlerle etkileşime girerken karşımıza çıkan anatomiden yoksun, boyut sıkıntısı yaşayan sprite görselleri göz yaşartıyor.

"Öldür beni..."
Ses/Müzik
Seslendirme kadrosu Hatano Wataru, Midorikawa Hikaru, Kawahara Yoshihisa, Kishio Daisuke gibi yetenekli seiyuulardan oluşuyor.
Oyunun ZIZZ Studio tarafından yapılan müzikleri ise hikayenin atmosferini tamamıyla yansıtacak nitelikte ürkütücü. Oyun içinde sayılı da olsa mutlu ve eğlenceli kısımları okurken bile müzikler sebebiyle tedirginlik duyuyor ve her an dehşet verici bir şeyler olabileceği korkusuna kapılıyorsunuz.
Ki böyle hissetmekte haklı da çıkıyorsunuz.
Bunun yanında Pale Green, Kanako Ito, Watanabe Kazuhiko ve Ken1 tarafından söylenmiş route sonu şarkıları da bir o kadar mükemmel.

Sonlar
Oyunun toplamda altı sonu var. Bu altı sondan bir tanesini diğer beşini bitirdikten sonra alabiliyorsunuz. Aldığınız altıncı son "gerçek son" olarak nitelendiriliyor.


Kişisel Düşüncelerim
  • sweet pool'a başlamadan önce bu kadar karanlık ve tiksindirici olacağını düşünmemiştim ama aklımın bir köşesinde Nitro+Chiral'ın BL oyunlarının genel bağlamda ne tür konular üzerine kurulu olduğu da kafamın bir köşesinde uyarı niteliğinde duruyordu. Oyunun bir sonunu getireyim, iki sonunu getireyim deyip daha da derine battıktan sonra artık iyi bir son görme inancımı da kaybettim. Ayrıca insanlara su damlası kadar olan güvenimi de bu oyun sayesinde kaybettim. Teşekkürler.
  • Eğer "En talihsiz BL ana karakteri" gibi bir ödül olsaydı eminim Youji bu ödülü alırdı.Aslında söz konusu talihsizlik olunca bunu Makoto dışında her karakter için söyleyebilirim. Çünkü böyle bir hayatı yaşamayı hiçbirinin istemediği açıkça ortada.
  • Özellikle Zenya'nın tüm bunları yaşamayı hak etmediğini ve delirmekte sonuna kadar haklı olduğunu savunuyorum. Zenya'nın yerinde olsam yalnızca bir kişiyi (Spoiler vermeyeceğim.) kazığa oturtur Okinaga evinin bahçesinde utancın bir simgesi olarak sergilerdim.
    Zenya bunların hiçbirini hak etmedi.
    Zenya'nın daha iyi bir hayatı olabilirdi.
    *ağlayarak ortalığı dağıtmaya başlar*
  • Bunun yanında yalnızca iki seçime bağlı kalarak körü körüne ilerlemek oldukça sinir bozucu bir deneyimdi. Ama hoşuma da gitmedi değil. Kimi zaman karşımıza çıkan cevaplardan oyunun gidişatını tahmin edebiliyoruz ama bu oyunda tamamen karşımıza neler çıkacağından habersiziz. Bu da oyunun içinde saatlerce kıvranıp doğru yolu aramamıza yol açıyor. Oyunun bu kadar kolay olmaması iyi bir şey bana kalırsa.
  •  Ve görseller. GÖRSELLER. Görseller çok güzel. Buradan Onitsuka Seiji'ye bu kadar yakışıklı beyler çizdiği için sevgilerimi gönderiyor ve gelecek işlerinde başarılar diliyorum. Keşke aynı şeyi sprite'lar için de söyleyebilsem. Resimlerde gördüğümüz o estetikliği spritelarda ne yazık ki göremiyorum. Oyunlar konusunda profesyonel değilim fakat bir visual novel'da sprite'ların çok zorunda kalmadıkça sağa sola dönmemesi gerektiğini düşünüyorum. Çeşitli yüz ifadeleri ve el kol hareketleri üzerinde çalışılmış olsaydı daha kaliteli görünebilirlerdi. En azından sprite'ların arasında boyut farkı olmaz ve göz tırmalamazdı.
  • Son olarak müziklerin mükemmelliği üzerinde birkaç bir şey söylemek istiyorum. Oyunu ilk oynayışımda müziklerin garip geldiğini düşünmüştüm ama devam ettikçe bunun tamamen içerik hakkında en ufak bir fikrimin olmayışından kaynaklı olduğunu fark ettim. Müzikler bir harika. Bazı müzikler var ki karakterlerle tamamen özdeşleşiyor. Oyun içinde o müziği duyduğunuzda "Aha. Kesin şu çıkacak." diyorsunuz. Sanırım route sonu şarkılarını dinlemeden duramıyor oluşumu da söylememe gerek yok.
Aslında oyun için söylenecek daha çok şey var ama spoilersız bir gönderi olmasını istediğimden gönderimi burada sonlandıracağım. Teknik öğeler açısından eksik fakat hikayesi zengin bir visual novel sweet pool. Unutulmamış olması ve üzerinde çalışılmaya devam ediliyor olması da sevindirici bir haber.

sweet pool'u oynadıysanız yahut bu yazıdan sonra oynamaya karar verdiyseniz yorumlarınızı  görmekten mutluluk duyarım. Bir sonraki oyun yazımda görüşmek üzere!

2 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş Shuu-san!
    Gördüğüm anda hemen okumak için bilgisayarı açtım ve sanırım birazdan gidip bir süredir devam edemediğim bu oyuna devam edeceğim. O derece gaza geldim!
    Umarım bitirdiğimde uzun uzun sohbet edebiliriz bu oyun hakkında!
    CG konusunda oyun cidden -gördüğüm kadarıyla- hoş. Ama spritelar cidden fsdfkf Lamento'da yaşadığım o tuhaf duyguyu yaşamama neden oluyorlar. Lamento'da karakterlerin çene çizimlerine takmıştım, bunda boyun.. Ama Lamento'ya tüm endingleri görecek kadar dayandıysam buna dayanabilirim diye düşünüyorum.
    Ellerine sağlık, umarım iyi bir gün geçirirsin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Kit-chaan *-* Sana hak veriyorum resmen göz tırmalıyorlarfdgs Okurken spritelara takılmaktan hikayeye odaklanamıyorsun. Lamento'ya Togainu'dan sonra başlayacağım bu arada onu da acayip merak ediyorum *-*
      İyi oynamalar! Bitirdikten sonra düşüncelerini bir gönderide okumayı çok isterim *^*

      Sil

Tasarım: Zuri